söndag 23 augusti 2009

Helgens bravader






Helgen började helt ok, blev jätte bra och slutade kaos..
I fredags va de myskväll hemma med naturgodis, tända ljus och film:) Hände vell inte så mycke mer än så.. I lördags va jag, Antonio o Danilo ute på avenyn och åt med Adriano o Rikard, snacka om att vi valde fel rastaurang...Super dyrt för den dåliga maten vi fick( inte alls gott!!!) O så idag då, söndag, åkte vi hem till Antonios pappa o hans tjej o åt middag, helt underbart. O världens godaste mat fick vi, tunisisk mat:) Chris ( Antonios pappas tjej) visste om att jag äslkar just den rätten och gullig som hon är så gjorde hon den till oss..Kryddorna hon hade i va från hennes dotters farmor i tunisien som hon malt själv så de va extra gott:D På bilden ser ni en annan rätt hon gjorde till som man äter med bröd, lika god den med! Till efterrätt fick vi melon med vaniljglass, as super gott! Melonen va en blanding mellan honugsmelon och vattenmelon, testa den.
Vi fick även med oss lite kläder hem till Danilo, jätte söta:)
Och nu till de som slutade kaos...Vi står på spårvagnen och ska åka hem och efter några hållplatser kommer de på en kvinna i rullstol o hennes man( som inte sitter i rullstol). Jag aktar mig från den platsen jag stod på eftersom den e resarverad för rullstolsbundna. Men som sagt så aktar jag mig så mycke jag kan o ställer mig längst bort där man måste stå med barnvagn. Hennes man kör in rullstolen i min vagn varav hon skriker" AJ MINA TÅR" jag kollar upp på henne o då skriker hon på mig att jag har kört över hennes tår, jag blir ett frågetecken o undrar hur fan jag skulle ha lyckats me de när jag står helt jävla still!?!?!?! Då börjar hennes man skrika åt mig att jag inte aktade mig vilket jag svarade med att de gjorde jag visst, jag gick ju o ställde mig här så fort jag såg att ni skulle på! Kärringen i rullstol forsatte att skrika på mig o jag ber henne vara tyst och inte prata med mig mer för de blir bara mer tjaffs, hon forsätter och säger att hon får prata med vem hon vill, o jag säger att hon beter sig på ett omoget sätt med tanke på hennes ålder( minst 50 år) men hon forsätter skrika, verkligen skrika på mig o säger att jag ska hålla käftan:S jag blir helt chokad o säger ännu en gång att hon inte ska prata med mig o att hon ska sluta va så bitter..men hon forsätter o då skrek jag till henne att jag inte tänker lyssna mer på henne, så jag vänder mig mot antonio o pratar med honom medan hon fortfarande skriker på mig:S halååå helt jävla dum i huvudet va hon ju!! Antonio skällde ut hennes man att de inte är mitt fel att chaffören började köra innan dom kommit till rätta ( en av dom sakerna som skyllde på mig) så han va tyst men hans jävla bittra fru forsatte! Sen gick vi av vagnen o jag kunde inte hålla mig så jag gav henne fingret, kanske inte så moget av mig men de kändes ganska bra efter allt hon låtit mig stå ut med! Ursäkta alla svordommar i denna text men är fortfarande så förbannad över de som hände, seriöst att vissa människor verkligen är så?!? På något sätt så hoppas jag att jag ser henne igen, och på något sätt inte...
Aja förövrigt har de ju vart en bra helg iallfall:P

Go Natt o kram på er alla som läser min lilla blogg:)

Inga kommentarer: